söndag 14 juli 2013

Härlig dag!

Låång power walk till Laxhall och tillbaka följt av lång frukost. Opererade ena knäet två gånger förra året och har haft en lång (känns det som i alla fall) väg tillbaka och det kommer nog ta en bra stund innan jag springer den vanliga sommarrundan igen men SÅ FANTASTISKT skönt att snöra på sig dojjorna och ge sig iväg!! Kom tillbaka, plockade fram frukost, åt i lugn och ro med resten av gänget och kände hur semesterpulsen börjar infinna sig. Det har varit en vår i ett tempo utan dess like men det kan vi gå in mer på en annan gång. Efter frukost och lite piff bar det iväg till Lidköping med omnejd för att titta på "öppna trädgårdar". Mycket fint och inspirerande har vi sett, den första var faktiskt den finaste. Less is more är nog fortfarande mitt motto efter idag...


Dessa rosor doftade underbart! Jag har nog ändrat åsikt lite, rosor kanske inte är bara en tantblomma.. ;)


Denna bild är från Hannu på Kinnekulle. Kanske inte riktigt så mycket wow-faktor som jag hade trott och hoppats på men mysigt! Jag förstår att man vill gå och påta där hela sommaren, vintern också för den delen. Mest var jag tagen av denna betongaltan. Stod och började fundera på dukning och färg på porslin, gammalt eller nytt eller blandat.. Vilken typ av rätter att servera en varm sommarkväll i juli. Ramslökssoppa skulle ju vara ett givet inslag på menyn..


Tittade förbi hamnen i Mariestad på vägen hem. Lungt, ett band som spelade på Sill & Dynamit, folk ute och strosade längs kajen, så där härligt småstadssomrigt...Kommer sova som en prinsessa!

God natt! /Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin