torsdag 12 december 2013

Moraxella och pyssel

Äntligen vet jag vad som är fel! Förutom den mentala hälsan men det är ju som det är med det, inte mycket att göra åt.. ;) Jag har Moraxella Catarrhalis. Jahaaa tänker du...eller? Nej, jag har inte hört det heller förut men jag kan berätta att det är en luftvägsinfektion och jag har fått antibiotika. Yay!! Är helt imponerad över den läkare som bestämde på stående fot att här ska tas reda på vad det är och skickade mig att ta en massa prover. Men det är klart, det är väl inte direkt vanligt att vara förkyld och ha hosta i 9 veckor i sträck...Väldigt värdefullt att bli tagen på allvar i alla fall. 


Så nu är jag sjukskriven i några dagar. "Gå hem och vila. Låt antibiotikan göra sitt jobb i lugn och ro." Okejdå! Men det här med att vila, som jag tolkar som att ligga ner och stirra i taket, är inte riktigt min grej..Så ibland har jag varit tvungen att pyssla lite. Dessa stämplar från Granit är heelt ljuvliga...och lite pilliga... Men fint blir det och det är så roligt att välja papper, etiketter och snören efter person och present. 


I den här lilla lådan finns det alltid något roligt att använda. Gillar speciellt tygbanden. Visst, de kostar en extra slant men det är det värt. Det är ju hela upplevelsen! Ibland märker jag att jag är märkt för livet av mina år på Starbucks men jag bjuder på det, lite American cheese.. Fast efter ha kollat på Ernst nyss..vad vet jag, det kan lika gärna komma från Östergötland!


Öppningen av detta ser jag speciellt fram emot...

Sov gott, imorgon blir det Luciamorgon på förskolan, Lucianattlinnet är struket, fikat bakat, frukostporslinet framdukat och nya batterier i den lilla kronan. En stor dag för Liten! (och för mamman ;) )

Kärlek i massor,

L

1 kommentar :

  1. Hoppas "meducinen" biter bra och du kryar på dig nu! Massa kramar!

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin