onsdag 9 november 2016

Plötsligt händer det.


Folk ofta säger "jag vinner aldrig något" men jag skulle vilja säga att det inte är helt sant för som i den berömda reklamen...händer det faktiskt plötsligt!! Min storasyster ringer mig på onsdagen för en vecka sedan..."duee, vi kanske har vunnit en tävling på Mix Megapol och vinsten är en spelning med Jill Johnsson på Gotland..på Grå Gåsen..och i så fall åker vi på söndag..bara så du vet...hej då!" Typ. Eeeh...jaha?! Wow! Eller..."men vi ska ju till Falun och M ska iväg på måndag morgon..barnen...okej, men...jaha...wow!!..fast..." Ja, du fattar. Slutsats...Klart vi ska åka!! Och mycket riktigt...hon vann!! 

Efter mycket roddande tog vi båten över runt söndag lunch. Helt overkligt! Verkligare blev det inte när vi anlände till Grå Gåsen och Jills stämma ekade i hela huset. Sound Check. Wow!


Här är bild på alla glada vinnare som jag lånat av Mix Megapol. Tack Maria Redaktör/Fotograf! ;)




Här kommer en kort kort videosnutt från spelningen! Resten kan du hitta i sin helhet här:


Är Jill lika trevlig och mysig som hon verkar har flera frågat mig efter... Ja verkligen! Hon verkar verkligen ha ett hjärta för människor, lätt till skratt och ja...supermysig! Här är hela gänget i vardagsrummet på Pensionat Grå Gåsen. Vilket ställe! Drivs av Håkan och Maria Ahlsten och det känns verkligen som man kommer hem till dem. Så varma och sköna människor. Man förstår verkligen varför våra artister trivs hos dem!


Vi bodde i "Magnus Carlsons rum", fantastisk balkong med utsikt över trädgården. Supersköna sängar!


Parken i vinterskrud. I den bänken har den nog hållits många spännande samtal!



Ladan. Tyvärr åt vi inte där då den inte är vinterbonad. De har middagar där även så här års men för oss 8 skulle det blivit lite kallt/ mycket att värma upp! Och du, har du sett utemöblerna från Grå Gåsen Utemöbler?

Att försöka återge den här händelsen och bjuda på schyssta bilder är lättare sagt än gjort inser jag men jag ville i alla fall försöka...det var helt enkelt magiskt! Det känns fortfarande som om jag drömt en otroligt vacker dröm... Titta på videon vid tillfälle och njut, det gjorde vi..tog in allt och bevarar det på ett litet speciellt ställe i hjärte-skåpet...

Kram!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin