lördag 10 augusti 2013

Före och efter

Ytterdörrarna är svåra tycker jag. Jag vill ha dem grå men inte för mörka samtidigt som jag jag skulle vilja ha dem glansigt crèmevita..samtidigt som jag vill ha dem i en massa andra färger....Men, det kommer nog landa på grå. Den grå som finns på husgrunden är riktigt fin. 

Dörren till Vilpola från utsidan är också ytterdörr så det finns två att planera för, det är ju lättare att ta dem på en gång när det är dags.. 


Här ser man ganska tydligt färgen på grunden, man kanske skulle ha en ljusare grå på dörren?


Dagens projekt var i alla fall den röda ramen (?) runt ytterdörren. Varför, är min fråga. När man putsat huset så fint och målat allt annat. Och hållit efter det rätt noga dessutom, av lagren med färg att döma! Anyway, grå blev den i alla fall så nu ser det ut så här:


Färgen ser blank ut på bilden men det är för att den inte ens hade hunnit torkat.. Jag är riktigt nöjd. :) Ser fram emot att måla ytterdörren och plåten runt fönstren men just nu är jag riktigt nöjd som det ser ut. En sak i taget, det finns en miljon saker att göra i det här huset så man får glädjas åt de små framstegen. Vi bor inte i ett program av Ernst eller Äntligen hemma, det är bara att inse att saker tar tid!

Målarkärlek!

Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin