onsdag 15 januari 2014

Matglädje!

Jag älskar mat, det är ju inget nytt. Problemet är att den här hösten har jag älskat mat lite för mycket och eftersom jag var sjuk så länge och inte tränat har det börjat märkas.. Har inte avlagt några nyårslöften direkt men vill börja ladda för att komma igång med träningen igen. Främst för att må bättre generellt och det är klart, jag slipper ju helst förnya garderoben på grund av allt är för litet.

Imorse gick jag förbi dessa blåbär och även fast de har rest ända från Chile kunde jag inte låta bli att köpa dem. Tillsammans med yoghurt, Pauluns musli, lite nötter och kanel. Mumma! 


Det här uttrycket "man äter med ögonen" tycker jag är lite småtöntigt men jag får väl ge mig.. Blev helt glad av denna lilla skål (och mätt) och det blev verkligen en bra start på dagen! 


Och så var det det här med motion och träning. Förutom att komma igång med träningen måste jag skärpa till mig och röra mig mer ute. De har hållit på att bygga vid pendeltåget och nu äntligen är cykelbanan till nästa station färdig. Förut har alternativet varit att gå längs med bilvägen och det känns inte riktigt lika harmoniskt. Men nu är det klart och jag kan gå till nästa station ibland på morgonen och kanske ta en pendelkaffe med min vän L! :) 

Sov gott, det är du värd.

Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin