torsdag 2 januari 2014

Nytt år och ett viktigt löfte.


Idag åt jag en supermysig lunch med en GOD vän till mig. Det var riktigt lyxigt att hinna prata, hinna resonera och hinna prata om allt det där som blir bortprioriterat när man hörs till vardags och får fokusera på det som måste sägas. Om man hinner ens det, i höst har vi varit exceptionellt dåliga på även det. Men, nytt år, nya möjligheter... ;) Idag  hann vi prata om hjärtat. I ordspråksboken 4:23 står det; "Framför allt som ska bevaras må du bevara ditt hjärta, ty från det utgår livet." 

Har gått och funderat på det under hela julen. Mitt hjärta är bara mitt. Mitt ansvar och min egen källa till en massa saker i livet. Var jag väljer att ta min kraft ifrån är superviktigt. Och lika viktigt är det vad jag gör med det jag har därinne. Vad jag vill dela med mig av, av det som finns. Jag har inte alltid varit så snäll mot mitt hjärta och framförallt har jag inte alltid varit försiktig med VEM som får en egen liten plats i mitt hjärta. Jag har helt enkelt inte vaktat det speciellt bra. Den engelska versionen (The Message) använder orden "vigilant watch" som betyder typ "håll uppmärksam vakt ".


Jag tänker lova mig själv inför det här året att bli ännu lite mer försiktig med vem och vad som tar plats i mitt hjärta och i mitt liv. Bli lite mer vaksam på både det som får komma in och det som kommer ut, tänka mer på vad jag säger. Tänka på HUR jag säger saker. 
Vakta bättre. Vara bättre. 

2014 kommer att bli ett bra år. Det finns en massa potential i det här året som jag tänker ta vara på. Saker som jag ser fram emot att göra och uppnå!

Vad vill du åstadkomma det här året?

Ta hand om dig, och vakta ditt hjärta, det är otroligt värdefullt.

Kram,

Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin