tisdag 25 mars 2014

Huvudet fullt av grö(n)t!


Nu går allt så där fort igen. Jag drömmer om, funderar på och ser fram emot vår. Vår, grönt och allt vad trädgård heter! Men jag hinner knappt någonting.. Men det är ok, för jag vet att det går över. 


Förra veckan bjöd på en kurs (juklapp från svägis, med svägis) på Zetas. Det som skulle bli en kickstart på våren blev istället ett winter wonderland med en urspårad GPS. Sena blev vi men vi kom i alla fall fram till slut! Eva och Maria bjöd på en afton med tips och trix för att komma igång med en gammal förväxt trädgård. De gick på ett lätt sätt igenom hur man kan göra för att snygga till, beskära, jordfärbättra och också hur man blir av med det där ogräset.. (nej, det finns ingen universal quick fix, sorry). 

I pausen fick vi lyxfika från kaféet, chokladbrownie med lakritskola. To die for, alltså, verkligen. Är det någon som har receptet?? Eller nä förresten, jag kan åka dit och äta..
Jag tar alla ursäkter jag kan få... 



 Härliga krukor!


Det här skåpet..Tänk om man fick plats med ett sånt! Kanske i orangeriet sen.. :)


Lite sugen på de här lådorna!


Tänk att få jobba i den här underbara miljön..undra om man någonsin tröttnar..?


Glas. Vad vore livet utan gammalt glas?


Vill ha!

Ja, tänk om det fanns mer tid till sånt här...Planera, pyssla, plantera och greja. Just nu finns det inte så mycket av det, men jag tar alla chanser jag får så länge. 

Som i helgen till exempel; Stora trädfällarhelgen. Mer om det en annan dag!

KRAM

Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin