söndag 20 oktober 2013

Baka baka liten kaka

Dag två i sjukstugan. Det är skönt att vara hemma och man hinner fixa en massa men efter lunch idag började jag bli uttråkad. Liten sov av och till så jag passade på att testa ett recept ur min födelsedagspresent från Frida. Tack hjärtat! 


Det är en härlig bok av Roy Fares, massa roliga recept! Chocolate chip cookies blir nog nästa att testa..


Snickerdoodles, intressant namn.



Satsade på den hemmagjorde looken. Blir lite sugen på att testa en sån där "home made"-stämpel. det skulle passa på dessa, så det händer något.


Lägg dem glest på plåten var det. Eller så kanske jag behöver korta min bakplåtsduk (eller vad det nu kan heta) så de inte flyter ihop.


Ser nästan ut som hembakade pepparkakor. Så lätta att göra och SÅ goda!


Mannen tyckte att vi skulle ha glass också..Twist my arm ;)..Järnaglass, inget skräp. I skålar från Søstrene Grene, Lina. Tack för tipset!



Skön avslutning på en intensiv sjukhelg.

Cookie love,

Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin