fredag 6 juni 2014

Jag är nöjd.


När man renoverar och grejar är det lätt att tappa perspektivet. Man läser andra bloggar där man tycker att "alla andra" bygger hus eller renoverar i en sån fart att man knappt hinner uppdatera sitt bloggflöde utan att de har hunnit sy ihop ett rum till i fantastisk, absolut senaste inredningstrend. Men så är det ju egentligen inte.

Jag och min man jobbar heltid, vi har Liten och som alla andra har vi häcken full i dessa tider då ALLT ska hända på jobbet innan semestern och man ska träffa de där vännerna man "aldrig hinner" hänga med. Ovanpå det så ska man ju jaga runt den där gräsmattan minst en gång i veckan och försöka komma framåt i den hundraåriga (ok, liten överdrift) trädgården som växer så det knakar i denna tid av sol-regn-sol..

Så, idag är jag väldigt nöjd med att ha fått upp tavellisten i arbets/gästrummet som jag har klurat på sedan förra våren. Jag går in där ibland och tittar på min list och känner mig..nöjd! Man hinner inte allt. Renovering tar tid (inte för att sätta upp en list är renovering) och man måste ju hinna med att LEVA också. Äta sill i solen, koka rabarbersaft, duscha utan att titta på klockan varannan minut och hinna bara vara lite.

Visst, ibland önskar jag att jag bodde i ett hus med trädgård som faktiskt var helt färdigt men vi har valt det här och vi väljer att det får ta lite tid. När jag dör vill jag känna att jag har levt ordentligt, om jag ska vara ärlig kommer jag nog inte fundera så jättemycket på om vi hann färdigt hela det där sovrummet före eller efter semestern 2014.

Sov gott, hoppas du är nöjd med din dag.

Lena.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin