söndag 10 augusti 2014

En sån där superskön dag.


Mysfrukost och långlodning i mjukaste mysbrallorna, planlöst softande utan tider att passa. Vi njuter så mycket vi orkar av solens strålar och sommarens sista varma dagar. Igår tog vi en sväng med båten till stranden, så fantastiskt skönt att bara vara. 


Klurar på hur man bäst håller fast vid det här lugnet. Det avstressade där man tar sig tid till saker som annars inte "hinns". Det är ju oftast det som verkligen är viktigt.. Jag ska göra vad jag kan, lovar mig själv det, på hedersord. Jag vet dock att det antagligen inte dröjer länge förrns man går där i tunneln mellan pendeln och tunnelbanan i Stockholm och blir irriterad på folk som går för sakta eller turister som står ivägen. Men det kanske är just den stressen som gör att det är så underbart skönt att vara ledig? Man kanske inte skulle njuta SÅ HÄR MYCKET om man inte visste att tiden var knapp och det gällde att passa på. Medans jag fortsätter att fundera njuter jag av solen i min solstol i väntan på svärmors smarriga lunch om en stund. 
Herre Gud vad jag är bortskämd, och SÅ värd det.

Kram finaste, hoppas du har en underbar söndag!

Puss.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin