tisdag 5 augusti 2014

Semester!

Hej! Det var så skönt med en paus men jag har verkligen saknat att skriva. Har väl inte varit så flitig som jag velat under våren av förklarliga skäl men jag hoppas att det kan bli bättre...

Vilken semester! Nu när jag skulle logga in var jag tvungen att leta upp lösenordet och då har jag ändå haft samma ganska länge (man ska inte det, jag veeet ;)). Snacka om att koppla bort.

Första veckan var vi på Gotland, det var underbart. Den ön har en del av mitt hjärta, drömmer om en sommarstuga där. Du som följer mig på Pinterest kanske har anat det... Blev mycket bada, sola, läsa, glass och god mat. Precis så där som det ska vara.


Detta är bastun i Ljugarn. Klicka här för öppetider och pris, jag har aldrig badat där själv men är bra sugen på att testa nästa gång vi är på öjn. Snart hoppas jag... Visst är den söt!


Blad jag fick av Liten.. Mitt lilla hjärta.

Efter en vecka bar det av till Mumindalen. Liten har velat åka i två somrar men vi har tyckt att hon
var lite för liten. Nu var det perfekt! Vi var där i två dagar och tog det väldigt lugnt men hann se allt och krama alla figurer, utom Stinkis till Litens stora sorg. Det får bli nästa gång :)



Muminhuset. Väldigt fin gjort allting! Fräscht, genomtänkt och liksom lagom allting.
Tips: Packa med egen matsäck. Maten är DYR!


Klart man måste testa Muminpappans hatt!


Nådendal är verkligen pitoreskt och mysigt. Tempot är lungt, det är i och för sig klart, är det runt 30 grader orkas det ju inget annat...


Hamnen på kvällen. Ön där Mumindalen ligger i bakgrunden.


Vi bodde på ett supermysigt hotell när vi var där, Cafe & Hotel Pusa. Det var fantastisk service, urfina rum, rent och fräscht. Frukosten var riktig njutning!


De har Café också vilket gör att det blir lite liv och rörelse på dagarna, jättemysigt!


Om du funderar på spendera ett par dagar i Nådendal är Pusa definitivt värt pengarna!

Har mer bilder och saker att skriva om men det får bli senare idag.

Ha en fin tisdag!

Kram,

L.






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin