måndag 7 december 2015

Nya tag!


Idag var det dags att börja promenaderna! Tänker att nu är bättre än sen och nyårslöften är mest trams när det gäller att komma i form och sånt..Vill och orkar man så är det ju bara att köra! Visst det är mysigt att vara hemma och greja och kolla filmer och äta god mat och amma hela dagarna men nu är det dags att mamman börjar ta hand om sig lite mer.. Julmust är galet gott men det måste finnas lite balans på det hela!

Det blev den korta rundan på ca 45 minuter och Bebis sov 40 av dem, tackar! Jag han lyssna på en hel podcast och ladda på med både frisk luft, motion och lite food for thought. Otroligt lyxigt!


Solen visar verkligen sina bästa sidor idag och det är så härligt att gå igenom skogen när det känns som strålarna verkligen gör allt för att nå en mellan grenarna. Det blåser fortfarande en hel del men jag tycker det är skönt när det river lite i kinderna, solen värmer ju när den ligger på..


Smoothies och juicer har jag tänkt ska bli en del av min vardag här hemma. Lätt att fixa med otålig Bebis och det finns ju oändliga recept och varianter! Vi köpte en  Slow Juicer i början på hösten och jag ser fram emot att experimentera med den lite mer.. Någon som har tips på recept eller bra blogg för sånt så säg gärna till! Men idag körde jag i alla fall på ett säkert kort..av hojten från babysittern att dömma hade jag inte så mycket tid på mig heller! Here it goes:
1/2 dl havregryn (mixa först själva då de fortfarande är torra)
1 dl grekisk yoghurt (går så klart att använda ett smalare alternativ)
1dl mjölk
1 dl hallon
1/2 dl blåbär
Självklart önskar man att man hade färska men så här års får det bli direkt från frysen ;)

Mixa och njut! 

Tips: Skippa mjölken så blir det nästan som glass när bären är frysta, toppa med nötter och du har ett annat perfekt mellis!


Hann precis lägga fram ny läsning från helgens aktiviteter så talade lilleman om att NU vill jag ha mat så blev inte att öppna något av det men kanske senare..förhoppningsvis! Hoppas du haft en fin helg..nu är det inte långt kvar.. ;)

Kram!

1 kommentar :

  1. Alltså, jag har verkligen glömt hur det var att ha små... Kan inte minnas att det var sådär att man inte hann något. Som jag tänker det så sov Hilma alltid tre-timmars-pass på dagarna, men det var nog när hon var lite större, får jag inse 😄
    Skönt att komma igång med promenader, och idag sken solen här, det var ljuvligt!

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin