onsdag 20 november 2013

Det finns så mycket härligt...

....att man inte vet var man ska börja. Liten har haft maginfluensa och vi är hemma dag två av två som måste passera innan hon kan gå tillbaka till dagis. Vi är båda ordentligt förkylda utöver det andra så det blir en kryadag i julmysets tecken!


Har suttit och läst(mest tittat på bilderna) denna underbara bok som är smockfull av rustika recept på riktigt svenska klassiska godsaker till jul och nyåret. Det blir ingen mat idag men kanske något recept fastnar och stannar tills det blir verklighet... ;) Däremot har Hannu ett bra recept på lussebullar! Men frågan är om jag vågar frångå det enda lussebullsrecept jag vet..Vår kokboks!


Vi får se vad det blir, med till Connecten ikväll ska de i alla fall, hur resultatet än blir.. 


Dessa små lovelies ska planteras med! Jag köpte fler än jag tror jag har krukor till men man kan ju inte ha för många, eller hur? Vilken är din favorit? Jag är totalt ett offer för modet och kör bara vita men de är ju så fräscha. Doftar underbart(har olika färg, olika doft?? Min fina svägerska vet säkert..?), krispiga och såå vackra!


Påminner om riktigt färsk sparris! (Från Gotland så klart..)


Och hjärtan ska upp i ett fönster, Liten vill ha dem "brevid där julgranen ska stå" och jag är beredd att hålla med.. Vi får se var allt pynt hamnar när hon får tag på det men vad gör det, as long as she is happy...o så kan man ju flytta lite på det när hon somnat..haha...

Så vi har att göra om vi vill, men ingen stress idag. Tända ljus, raggisar på och en konstant julkonsert i bakgrunden. Jag älskar verkligen det här! 

Tänker mycket på hur lyckligt lottade vi är och på alla sätt vi kan ska vi hjälpa andra som kämpar för att få ihop julen. Tacksam över att vi är del i ett sammanhang där man kan göra något konkret och man vet att det verkligen GÖR EN SKILLNAD. Alla kan inte göra allt, men alla kan göra något. Och om alla gjorde något, tänk vad man skulle kunna åstadkomma...tillsammans..

Isaiah 33:15-16

Julmys!

Lena 

1 kommentar :

  1. Krya på er därhemma i julmyset!!! Tänk om vi bott så nära att jag och Siggan hade kunnat komma förbi och fikat lite lussebullar med er!

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin