onsdag 27 november 2013

Prioritera, prioritera, prioritera...

Nu är det inte långt kvar. Mycket som ska fixas, mat lagas, klappar köpas, i alla fall två av oss behöver gå till frisören(den tredje har inget hår), vad ska man ha på sig på julafton?, har jag verkligen tänkt rätt gällande julklapp till den och den och såå vidare... Läste min fina svägerskas blogg imorse, ett inlägg gällande just det här att man vill göra allt perfekt, barnen ska vara glada och ja, man vill ju göra en fin och bra jul för sin familj samt vara en kapabel fru... Jag känner igen vartenda ord! Det går ju nästan inte att undvika om man inte prioriterar tänker jag. Därför åkte penna och papper fram hos oss häromdagen. Ingen excelark i år, vilket verkar vara någon folk som känner mig tycker är snudd på ett signalement för min person. Jag väljer att ta det som en komplimang by the way. Men i alla fall, åter till ämnet.

Vissa saker får man helt enkelt vara utan! Det är knappt fyra veckor kvar plus X mycket tid och X mycket pengar i plånboken. Man(jag) får ju bara göra det bästa av det som finns! Men jag vill ju så mycket, så är det ju men jag var helt slut förra julen och vill inte hamna där i år. Så nu blir det listor, en projektplan och snudd på ett körschema för veckan innan för det är så mycket som ska hända och göras så varför inte!? Detta är ju ett av de större projekten på året. Faktiskt. Vi får se, excelarket kanske åker fram ändå... ;) Men jag tror det viktigaste för mig är att prioritera och i vissa fall välja bort. Välja det som är viktigast. Människorna, tiden och myset..

Dessa små rackare var ett äventyr att göra..

Förresten Jenny, om du läser det här, av dig önskar jag en PW till Laxhall i jul. Du och jag, skvaller och tankar. Det är kvalitetstid för mig!

Kram i julyran :)

Lena

2 kommentarer :

  1. Vad go' du är!!! Det låter fantastiskt! Om jag bara visste vad PW var: Ha ha, jag har ingen aning? Och tack för att du skriver så fint om min blogg! Kramar från lilla svägerskan!

    SvaraRadera
  2. Hej lilla svägerskan, Power Walk ;) Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin