torsdag 4 juni 2015

Hen är en ? och vecka 24.

atshortcutroad.blogspot.se

Hen är en han, vi ska få en Lillebror! Såå spännande med en av varje :) Liten hade önskat sig det, då måste det ju bli så eller hur?! ;) Hon pussar på magen och säger hej, god morgon, godnatt och för nån vecka sen viskade hon "Jag älskar dig". Då hade jag svårt att hålla tårarna i styr.. Så klart går hälsan före allt annat men jag är så himla glad för en pojke. Jag känner mig som en "en av varje mamma" så allt annat har liksom varit otänkbart.. Sa det till M några dagar innan ultraljudet i vecka 19 "Tänk om det är en tjej, vad gör vi då?" Inte för att vi skulle göra något alls utan varit lika lyckliga ändå men jag var så väldigt inställd på en pojke.

Så nu är vi alltså i vecka 24. Förutom att jag blir använd som någon form av slagverk från insidan (blivande trummis) så verkar allt gå som det ska. Han ska väga 570 gram och vara 21 cm lång mellan huvud och rumpa enligt vårdguidens app. I min amerikanska app "The bump" ska han vara lika stor som en Cantaloupemelon och det låter väl ungefär rätt. Känns lite konstigt att jämföra vår son med en melon dock..Haha!

Igår var det "utspark" på dagis för Liten. Häng med picknick och lite presentande till fröknarna. Några är kvar och nån slutar. Man får ser hur arbetslagen ser ut när det är dags för Bebis att börja dagis. Känns väääldigt långt borta just nu men med facit i hand vet man ju hur fort det går! Jag saknade sång men annars så där lagom opretentiöst och mysigt. Liten åt för mycket socker och mådde därefter på kvällen sen. M fick ta hela smällen då jag var borta på annat. Tänk att man har så svårt att sätta stopp i tid.. Kanske borde man fattat när huvudet började rotera på kroppen ;) Hon blir helt sockerhög och får sedan ont i magen och mår uselt...Mer om mat och tillsatser en annan gång!

Det var helt ljuvligt att sitta här i solen och skriva till dig men nu är min lunch slut och jag behöver gå in igen och jobba lite. Eller man kanske hinner baka en sockerkaka med blåbär på 12 minuter, blev så vansinnigt sugen på det nu!

Hoppas du har en fin dag och hinner stanna upp och höja ansiktet mot solen en stund, ladda och andas lite.

Kram,

L.

2 kommentarer :

  1. så mysigt med en pojk... jag är ju en-av-varje-mamma och tycker att det är fantastiskt. Allt är ju fantastiskt såklart, men det blir ju liksom båda världarna på nåt sätt.
    Här njuter vi av solen idag, en av de fina sakerna med att vara förskollärare är ju just förmånen att få vara ute. Kram!

    SvaraRadera
  2. En av varje, det är verkligen en gåva. När vi väntade tvåan så ville jag gärna ha en tjej till men se det "bidde" det inte och det är jag så glad för. En av varje är så roligt att få vara med om!

    Vår Vera mår inte heller bra av för mycket socker. Sist hon var på barnkalas för några veckor sedan fanns där både godis, chips och tårta på det och det blev för mycket. Hon kräktes, stackarn, precis innan kalaset var slut...

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin