fredag 19 juni 2015

Morgon på Gotland..


God morgon! 
Eller ja, morgon och morgon..Gissar att de flesta är i full färd med midsommarlunch eller fix inför dans kring midsommarstången. Vi ska..snart. Känner att jag inte riktigt är redo för att kliva ur morgonrocken ännu...vi bara njuter av lugnet, ljuset och ledighet. Tur att vi har Liten annars hade vi nog inte kommit någonstans idag.


Det här ljuset..Helt otroligt! Liten är en ganska bra fotograf när hon väl står still ;) Vädret är så där idag, fläckvis blått men så är det ju! Svensk Midsommar! Finklänning och seglarjacka ;)



Sten, fossiler, drivved..grått, grått och jag älskar det!



Vi hyr huset av goda vänner och de är riktiga samlare..Ser fram emot en sväng till stranden senare för att kika lite. Det är ju ett måste när man är här...

Sven-Bertil Taube på radion, när vi åkte från båten igår kände jag pappas närvaro och den känns hela tiden här. Han älskade ön och det är en speciell Pappa-Gotland-känsla som infinner sig..Känns som jag får "hänga" med honom själsligen när jag är här, det är så klart lite ledsamt men mest skönt.


Glad midsommar till dig! Vi får se vad det blir för oss, vi håller ambitionsnivån låg idag men en liten midsommarstång ska man väl hitta någonstans!? ;) Men först en sillbit och nypotatis..Mums!

Kram!

L.

Mini hälsar också, han övar karate för tillfället..



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin