onsdag 19 november 2014

Ett litet blogginlägg och en paus


Hej,

Hoppas din dag är fin. Idag tittade solen fram i Stockholm, det var verkligen välkommet! Passade på att njuta av den på väg hem från jobbet, man vet ju aldrig när den kommer tillbaka..

Har en egentidspaus innan Liten ska hämtas och jag satte mig för att skriva på det där stressinlägget. 
Ja du,  det går så där. Upptäckte att det måste processas klart på insidan innan det vill komma ut! Jaha, jaja, det är väl bara att vänta då. Kreativitet kan man inte påskynda, det måste få komma av sig självt. Man kan hjälpa till, visst, men det där när orden bara rinner ur en måste till mesta del komma av sig självt. Det ska inte stressas. Inte det heller alltså.. Så är det i alla fall för mig.

Medan jag utför denna uthållighetsövning vill jag tipsa om denna smarriga lilla saffranscheescake på bild ovan ur senaste Lantlivtidningen. Lagom söt, lätt att göra (alltid bra) och lite så där smygjulig. Yummy! Tillsammans med höstblandningste från det stora fiina varuhuset, jättegott!


Och så ljuset. Visst är det härligt? Det får man ju ändå säga är något bra med den här mörka perioden. Att man får lov att gå i ide lite. Tjocka tröjor, stickade halsdukar, stoora koppar te och massor masor av tända ljus..

Ha en fin eftermiddag,

Kram,

Lena

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin