torsdag 6 november 2014

Hållbart liv på Åhlens och Lotta Agatons shop


Igår var det återbesök till läkaren och en till sväng på KBT:n. Jag är otroligt tacksam över att ha fått så bra hjälp så snabbt! Vi har en finfin försäkring genom jobbet och det är verkligen lyx att kunna använda den. Saker och ting rör sig sakta men säkert i rätt riktning för mig och jag börjar jobba lite nästa vecka igen. Vi har en plan som känns rätt i magen och kör på den. Jag vill gärna skriva mer om det men det får bli en annan dag.

Jag har KBT:n nära stora Åhlens och kikade in där innan mitt besök. Det kör just nu en drive som de kallar "Hela hemmet hållbart" där de pushar för att välja produkter som tar extra mycket hänsyn till människor och miljön. Det är bara att inse att den slit och släng-mentalitet många av oss på jorden har, gör större och större skada på oss själva och miljön. Även det faktum att vi har så ofantligt bråttom hela tiden..Vi behöver ta oss en funderare på hur vi vill leva våra liv inom alla områden! 

Duktiga inredare och stylister har skapat en minilägenhet där man visar upp bra val-produkter. 
Klicka här för att se hela sortimentet.


Har börjat fota med min nya kamera och man kan väl säga så här...Det är inte så lätt! Du får ha tålamod med mitt testande fram och tillbaka, jag behöver finna mig själv i mitt fotande ;) Eftersom det är en gammal hobby som jag njuter såå av att ha tagit upp igen hoppas jag att det kommer av sig självt rätt så snart.


När jag var klar med alla besök firade jag framgångarna genom att gå förbi Lotta Agatons Shop. Hon hade lite loppis på rekvisita. Spännande! Jag visste inte ens vem hon är för ett halvår sedan men har verkligen blivit en favoritstylist!


En härlig blandning av stilrent, industri och lite "Soho loft".. Gillar skarpt!


Penisvasen kostade 1700, jag var väldigt nära att köpa en. Haha! Nej... 

Nu ser jag att det ligger böcker på den där pallen, undra vad det var?? Hmm.. Hon stänger 18.00 idag så jag skulle hinna åka in..


"False" var verkligen inte känslan jag fick av de tre chicka, trevliga tjejer (varav en var Lotta) som glatt tog emot mina fynd för betalning. De verkade vara ett mysigt gäng som bubblade på bakom sina appleskärmar.. Jag fick till och med stöd i mitt "behov" av en alldeles underbar marmorskål på bilden nedan. Det var en rolig konversation och jag lovar, den hade aldrig ägt rum mellan fyra män!  


Här är några av gårdagens fynd, mer kommer på bild när sovrummet börjar ta form. 

Ha en fin kväll eftermiddag och kväll. Här snöar det och vi gör inget särskilt, myser, tänder ljus och lagar lite mat senare.

En fråga, eller två, lever du ett hållbart liv? Stressar du mycket? Berätta gärna.

Kram,
L.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin