onsdag 25 november 2015

Att släppa drömmen.


Oj vad tidningar det blivit...Inredning av alla sorter! Lantligt, storstadigt, litet, grandiost, kojor, slott, våningar och skokartonger och alldeles...alldeles underbart alltihop. Drömmen om renoveringar, inredningsdetaljer och prylar en mass..typ jämt. Sen kom Pinterest. Då blev det ännu värre..då föddes drömmen. Drömmen att ha en egen liten webshop med inredningsdetaljer, må-bra-saker och alldeles "nödvändiga" prylar..sånna där mysiga saker som jag själv skulle vilja ha i mitt hem. Ännu starkare blev den när jag insåg att det skulle betyda att vara hemmavid, nära barn, barn som skulle få kortare dagar på dagis/skola, jag skulle kanske få sluta åka pendeltåg en dag...Ja, så där höll det på...

Så ibland; "Nä! Det kan ju inte du?! Är du helt knäpp?? Det kommer ALDRIG att gå..." Skulle jag någonsin säga så till någon annan? Absolut inte!! Då skulle jag säga "Köör! Klart du ska, det kommer bli grymt! Man måste ju i alla fall försöka!" 

Men, efter mycket om och men så kör jag nu i alla fall. Jag släpper den där drömmen, kastar ut alla tidningar (nån som vill ha?) och gör den till verklighet. Eller, jag försöker i alla fall. Lyssnar på mitt egna råd och testar...Läskigt? Japp! Men som en gammal chef till mig på Starbucks sa en gång; "The only failure is the failure to try!" So, nu släpper jag drömmen och testar mig fram i liten skala. Behåller mitt arbete som jag är föräldraledig från så klart men nu får vi se...Hejar du på mig?

Bloggen kommer finnas kvar, i lite annan tappning men jag lovar att du kommer känna igen dig! Jag säger till när det börjar närma sig...

Kram,

L.

2 kommentarer :

  1. O va spännande! Önskar dig stort lycka till! Tror att de kommer gå fantastiskt! Önskar att jag hade modet. Kram

    SvaraRadera
  2. självklart hejjar jag på dej, alltid!
    You go girl!

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin