onsdag 9 september 2015

Ny plan!


Tänk att det sällan blir som man har tänkt.. Jag hade en romantisk lite rosaskimrande dröm om hur mina sista veckor skulle ägnas åt tvättning av Bebis kläder, ihopmontering av den nya spjälsängen, bäddning, målning och styling av hans rum. Men nej. Hans rum är fortfarande en byggarbetsplats och efter att ha någon slags breakdown i måndags har jag nu insett att; han kommer när han själv vill, rummet struntar han fullständigt i om det är klart eller inte, och, det kommer bli bra ändå. Alltså, det är min attityd saker hänger på mer än något annat..

Vi kanske har prioriterat lite konstigt eller båda varit lite naiva i hur kort tid det faktiskt är kvar men nu får vi lägga om planen och jobba utefter den! Sen om han kommer under tiden? Då gör han det! Allt han behöver finns så det är verkligen ingen fara på taket..


Handmålade tapeter gömmer sig under lager med färg.. Det är samma som satt i vårt sovrum. Fin men lite smått hysterisk.. ;)


Här åker de gamla garderoberna från 50-talet ut och ska ersättas med nya fräscha. Väggarna ska få ett lager OSB och gips eftersom de två ytterväggarna är i något mjukt ytskikt som det går hål i hur lätt som helst. Och, då finns det lite mer att borra i om man skulle vilja.. Färgen blir en ljus ljus grå för att få en fräsch skiftning. Sen funderar vi på om man skulle göra dörrar av konstruktionsplywood och måla dem i en lite mörkare grå men så man fortfarande ser ådringen. Vad tror du?

Ser fram emot att dela med mig av utveckligen.. Men nu är der snart dags att röra sig mot stan för lunch med en vän och vecka 37-ultraljud för att se om han fortfarande ligger fixerad. Det gör han, det vet jag men skönt att de kollar tycker jag! 

Ha en fin onsdag! 

KRAM

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin