fredag 11 september 2015

En tjock egenföretagare?


Hej fredag,
Här sitter vi, Lillebror och jag..Nu är jag verkligen tjock! När jag ska upp ur sängen känner jag mig som en skölpadda som har hamnat på rygg och inte kan vända sig..Tur att man kan anamma rullningsmetoden! OM, han ligger fixerad förresten..Oh yes, och väldigt långt ned till och med, precis som sin syster! Han är redo och jag är väl typ redo så det känns bra ;)

I natt drömde jag om att jag äntligen registrerade mitt företag och kom igång med webshopen. Höll på med det där en del i början av året men jag fastnade på firmanamnet At Shortcut Road och ska jag vara ärlig tyckte jag att Bolagsverket var lite väl byråkratiska och ohjälpsamma. Viss typ av information behöver man tydligen veta innan man vet den. Men men, det är väl byråkrati i ett nötskal. Ger mig gör jag inte dock! Tur att man har en mamma som varit egenföretagare i århundraden och kan typ allt man behöver veta.. Aanyway, idag har jag i alla fall äntligen skickat in registreringen. Det där med namnet får jag ta sedan.. ;) Strax därefter fick jag ett telefonsamtal om en bok som ska korrläsas! (min andra halva av företaget) Yaay! Det händer innan det händer liksom..Håll tummarna!

Hoppas du har en skön fredag och ser fram emot helg, ska du göra något speciellt?

"Vi" kör igång med lillebrors rum imorgon, ser såå mycket fram emot att få inreda där..Vi får väl se om det blir före eller efter han kommit ;)

KRAM

2 kommentarer :

  1. Så spännandemedeget företag, och jag kom på att jag nog ens vevad du gör. Fast det här kanske är något helt annat?
    I helgen, eller typ snart, sticker vi till Böda och möter upp pappa och lillebror. Sen blir det arbetshelg på campingen med massor att göra, styrelsemöte och annat spännande.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. God morgon Åsa! Jag jobbar med marknadsföring men pysslar med lite annat vid sidan och jag har ett längre tag haft en dröm om en egen webshop och ja...nu rullar jag igång lite försiktigt :) Är det på Böda camping? Där har jag aldrig varit, låter mysigt dock. Ha en fin helg du med!

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin