lördag 12 november 2016

En kärleksförklaring.


Gotland hörni. Varje gång jag kliver i land på denna vackra ö möts jag av inte bara en "vanlig" ö-känsla (vet du vad jag menar?) utan det äär något väldigt speciellt med just Gotland... Det karga landskapet, stenen, närheten till vattnet, fiskebodarna, bulhusen och denna ljuvliga känsla av lugn. Det spelar ingen roll vilken tid på året man åker heller, det är verkligen något magiskt över ön!

Har ibland föreslagit för M att vi kanske skulle testa att bo där ett tag men han verkar inte vara så pigg på iden då han tycker att det nog är rätt trist på vinterhalvåret. Har länge tyckt att det kanske finns en poäng med det men förra helgen tänkte jag om. Det var slaskigt och snöblandat regn och precis lika underbart som annars...åå, en dag kanske...

Sen är det klart att pappa finns där. Han närvaro, hans kärlek till ön, minnen därifrån...tidiga cyckelturer till Espegards i Ljugarn för att köpa färska frallor till frukosten. Sånt som ligger sparat i hans minnesask i hjärtat...och även om det är härligt att minnas slår sorgen till varje gång. Första gången totalt utan förvarning men numer är jag lite mer beredd. 




Var en sväng på Hästbacken 10 och hittade dessa underbara Gotlandprints av fotograf Lisa Ryd-Carlsson, finns även att få tag på i G.A.D´s webshop. Finns lite olika motiv och storlekar, ljuvliga! De ska upp i Vilpola, det blir bra det..

Sitter på tåget på väg till Töreboda där M möter mig om en stund. Ikväll ska svärfar födelsedagfiras på lokal, det ska bli mycket trevligt! 

Nästa vecka ett spännande jobbmöte med en leverantör som jag velat ha i min egen webshop länge, får se om jag kan ro hem det till Moderna Bad ;)

Ha en skön lördag, var snäll mot dig själv..

KRAM ❄︎

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin