söndag 25 januari 2015

Långa samtal


Har suttit en lång stund och pratat i mammas kök på Söder idag. Det köksbord vi suttit runt många gånger och försökt lösa världsproblemen. Inser att det blir för lite sånt, det är ju så mysigt! Vi kanske inte löste precis alla idag heller men några vill jag tro att vi betade av..


Tända ljus, en kopp varmt och prat om viktigheter. Det känns bra ända långt in i hjärtat. Älskade mamma, tänk om alla hade en mamma som du, då skulle världen vara en mycket mer kärleksfull plats! 

Nu är det matkoma i soffan efter söndagsmiddag. Kanske en Skype med en annan härlig mamma (och pappa) innan Liten ska krypa ner. Sen är det tekoppen och njuta av sista delen av söndagskvällen. Jag tycker den är helig! Någon annan som tycker likadant?!

Ha en skön kväll,

Lena



1 kommentar :

  1. Mysigt att sitta ner så och hinna prata ordentligt. Min mamma kommer ofta hit ut till oss och hälsar på, hon bor i stan en mil härifrån. Min pappa dog för åtta år sedan i cancer och sedan dess lever mamma själv och kommer säkert fortsätta så...
    Ja, varför bor vi inte närmare varandra? Ska du neråt landet i sommar kanske? Då är du hjärtligt välkommen hit och hälsa på. Vi skulle gärna åka upp till Sthlm någon gång framöver, besöka Skansen och allt annat kul.
    Hoppas din dag varit bra! Jag har varit lite krasslig i dag men mår nu bättre. Kram.

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin