torsdag 1 januari 2015

You make all things new...


Hej du,
Gott nytt år! Hoppas nyårsafton var fin och att du är redo för nytt år och nya utmaningar..?

Vi hade en skön nyårskväll, middag med vänner, nya och gamla. En himla massa galna frisyrer och sällskapsspel med tävlingsinstinkt (inte jag) är det jag tar med mig från gårkvällen. Vi tolv såg vi fyrverkerierna över Häringe och vad vi tror var en tävling grannar emellan. Komiskt...Har väldigt blandade känslor när det gäller raketer. De är fina att se på men om jag ska vara helt ärlig är jag hellre utan, tänker på alla djur och barn. Är nog lite mer en tomteblosstjej jag..

Snart bär de iväg till Mummi för lunch, ska bli spännande att höra vad Liten hade för innehåll i sin nyårskväll. Vi lämnade dem innan matlagningen av deras lilla nyårssuppé startade..Färska räkor och entrecote minsann. Liten hade packat finklänningen och glitterskorna, fint ska det va!

Ikväll ska vi iväg till vänner på lite häng och det ska bli trevligt. Man får ju passa på nu när man är ledig och har tid. Jag känner mig faktiskt mycket bättre också men tar det väldigt varsamt ändå så klart. Sen vill jag hem imorgon och städa ut julen. Så här är det varje år! Jag går all in på julen ifrån mitten av oktober sen när juldagen kommer vill jag inte se ett enda barr eller skinkbit. 
In med frasiga tulpaner, vitt och avskalat. Fundera på vårens gröna vill jag göra och känner mig helt utsvulten på ljus och rörelse så jag vill ut, ut , ut... Men det är skönt tycker jag, det blir som något slags avstamp för det nya och kanske extra mycket just nu...eftersom förändringens år har startat!

Nu känns det som jag bara svamlar och jag hade kunnat skriva i flera timmar till känner jag men nu är det dags att komma iväg...Tack för att du finns, och vill "lyssna" på mitt svamlande.

Stor, varm och mjuk nyårskram till dig,

Lena

PS. Det här teet alltså, mycket gott, lite som godis..Kommer från Rörstrands museum i Lidköping, kommer nog få åka dit igen...❤︎

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin