måndag 26 januari 2015

Plötsligt händer det..



Kommer ni ihåg kompis som jag hittade på Granit från ett inlägg i somras? Den har nu fått växa till sig och har blivit riktigt ståtlig och fin. Står i Vilpola där det är lite svalare nu på vintern och där bor den bra för det mesta. Jag är inte helt säker på att den gillar när vi eldar dock, då slokar bladen lite så jag har varit orolig att den ska tappa blad men det har den inte gjort. Inte heller växt som den gjorde under hösten men jag har låtit den vara och hoppats att den ska må bättre när det blir ljusare..


Så härom dagen när jag tittade till den...Pang! 3 fikon på g och ett blad! Så glad :) får världens vårkänslor och blir så glad att mitt lilla träd trivs.. Måste nog läsa på lite mer om hur man tar hand om det för nu börjar det just bli ett träd. Och vill jag att det ska bli ett seriöst träd får jag nog sluta gå på känsla och ta reda på lite mer skötselfakta! Kanske dags för en ny trädgårdskurs på Zetas...Vad säger du svägis? 

Hoppas du mår bra och har en fin måndag? Här ligger snön tjock och jag ska strax klä på mig och ge mig ut på en riktigt lång promenad. Det är så vitt och fint att det är en perfekt dag att suga i sig av ljuset.

Ta hand om dig,

L.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Follow on Bloglovin