måndag 5 januari 2015

Storfrukost och familjehelg


Måndag igen. Fast klämmåndag och ledigt så det är liksom måndag med guldkant. Bisha och Svägis är här med barnen över ett par dagar. "De är vår familj" brukar Liten säga. Ja, de är vår familj. Vår storfamilj. Och så önskar vi en stund att det inte var så långt geografiskt emellan oss.


Som skillsmässobarn hade ordet familj en gång en viss betydelse. Det som en gång gick sönder och som aldrig skulle bli helt igen. Trodde jag i alla fall. Med åren (för jag är ju så himmelens gammal) inser man att familj är något man skapar själv. Man väljer sin familj. Jo, men man gör faktiskt det. Det måste inte vara blodsband som knyter en tätt samman. Man kan välja att inte umgås med de där som tillhör samma släktträd. Man väljer själv vilka man har i sin närhet och om det är mycket, lite eller lagom, helt beroende på avstånd och vilja. I vanlig ordning i min livsfilosofi är det faktiskt en prioriteringsfråga. Ibland undrar man varför man inte prioriterar att ses oftare? Så är det med denna del av vår familj. Varje gång vi ses blir jag glad i hjärtat och frågar mig just det, hur kommer det sig att detta inte prioriteras? Det får bli skärpning..


Det blev inte mycket till bilder idag, förutom 103 bilder på Lillkusin och de vill jag inte lägga ut bara så där utan att fråga.. Fick bli en på elden igen, kan inte få nog av den!

Liten fick ett Disney on Ice-besök i julklapp av kussarna och de är iväg på det just nu. Lillkusin sitter bredvid mig i soffan och bläddrar i böcker. Vi har läst alla 10 i högen två gånger så det var dags för en liten paus för mig men hon är helt outtröttlig, det bådar gott för framtiden!

Imorgon är det sista dagen innan allvaret drar igång. Skräckblandad förtjusning som vanligt. Nä, nu är M klar med maten. Hur mår du? Hoppas du har en fin kväll.

Kram!


1 kommentar :

  1. Jag tycker att det är så fint att själv få välja människor man vill ha i sitt liv.
    Vilka som ska få ta plats i hjärtat.
    Låter som att ni har det mysigt!
    Kram!

    SvaraRadera

Follow on Bloglovin